Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Szukaj


Get The Blessing - 61 Festiwal Jazz Jamboree 2019
Kiedy
24 października 2019 (czwartek) g. 19:00
Gdzie
Stodoła - Centralny Klub Studentów PW, ul. Batorego 10 (mapa)
zamknij
Cena
120 zł - 170 zł
adamiakjazz.pl/#festival
To wydarzenie jest częścią: 61 Festiwal Jazz Jamboree 2019

Clive Deamer – perkusja
Jim Barr – bas
Pete Judge – trąbka
Jake McMurchie - saksofon

Zepół założyli w 2000 roku w Bristolu (początkowo pod nazwą The Blessing) dwaj muzycy sesyjni słynnego zespołu Portishead: perkusista Clive Deamer i basista Jim Barr. Skład uzupełnili: Pete Judge (trąbka) i Jake McMurchie (saksofon).

Źródłem ich muzyki jest nowoczesna, twórcza improwizacja, kultura Afryki Północnej oraz muzyka bazująca na dźwiękach nieakordowych, a przede wszystkim wspólne zainteresowanie twórczością Ornette’a Colemana.
To od jednego z jego utworów, „The Blessing” zespół zapożyczył swą nazwę, musiał ją jednak zmodyfikować, gdy okazało się, że istnieje już amerykański zespół o tej samej nazwie.

Muzyka tworzona przez Get The Blessing wpisuje się w nurt prezentowany przez takie zespoły jak: Esbjörn Svensson Trio, Polar Bear i Acoustic Ladyland, widoczne są w niej ponadto inspiracje dokonaniami Kings of Leon, Morphine, Elvisa Costello i Alberta Aylera.

Debiutancki album zespołu „All Is Yes”, ukazał się w 2008 roku.
Muzykę albumu cechuje indywidualna wirtuozeria, połączona z mistrzowskim, wzajemnym zrozumieniem muzyków i z duchem eksploracji.
Album zdobył w 2008 roku nagrodę BBC Jazz Awards w kategorii: Album Roku.

Drugi album grupy „Bugs In Amber”, wprowadził ciemniejsze klimaty i faktury, częściowo dzięki szerszemu wykorzystaniu overdubbingów w studio. Trend ten zespól kontynuował na wydanym w 2012 roku albumie „OC DC”, poświęconym Ornette’owi Colemanowi i Donowi Cherry’emu. Albumem tym muzycy zapoczątkowali szersze wykorzystanie live electronic music, zaprosili ponadto do współpracy wokalistę Roberta Wyatta i gitarzystę Portishead, Adriana Utleya, który później został regularnym muzykiem sesyjnym zespołu.

„Lope and Antilope”, drugi album zespołu nagrany dla wytwórni Naim, jest wciąż rozpoznawalny jako jego muzyka, choć został nagrany nie w studio J & J Barr Jima Barra w Bristolu, ale w opuszczonym zakładzie ceramiki w Pembrokeshire (należącej do matki Barra) i pod kierunkiem inżyniera dźwięku T. J. Allena, znanego dotychczas ze współpracy z Bat for Lashes. Materiał muzyczny nie został wcześniej przygotowany. Wszystkie utwory powstały w wyniku spontanicznego jam session i chociaż gotowy produkt został poddany gruntownej obróbce, zachował swoje improwizacyjne cechy z początkowego okresu. Zespół, znany z dbałości o własną mistyfikację poprzez pojawienie się na okładce poprzedniego albumu w kolorowych, celofanowych torebkach na głowie, tym razem zmienił swój wizerunek przedstawiając na okładce „Lope and Antilope”jedynie same torebki.

Kolejny album zespołu „Astronautilus” wydany 2 października 2015 roku, został dedykowany pamięci Ornette’a Colemana, zmarłego w czerwcu tego samego roku. Duch muzycznych poszukiwań Colemana jest słyszalny na całym albumie, zarówno w powściągliwej melodyce utworu tytułowego, jak i w okrzykach i w dźwiękach bardziej ekstrawaganckich utworów, takich jak „Green Herring.
Ostatnie albumy zespołu to „Bristopia” z roku 2018 i „Live At Exchange” z roku 2019 wydany jedynie w limitowanych 50 egzemplarzach.

Unikalne połączenie triphopu, którego muzycy GET THE BLESSING byli współtwórcami, elektroniki i jazzu stało się kwintesencją sukcesu tego zespołu.
Udział w wielkich festiwalach, słynnych programach jak Saturday Night Live czy też koncerty z Radiohead w nowojorskim The Roseland Balroom to dostateczny powód, aby doświadczyć ich koncertu na żywo.

Źródło: organizator