Przejdź do menu głównego | Przejdź do treści | Przejdź do wyboru wielkości czcionki | Przejdź do mapy strony | Przejdź do osób | Przejdź do wiadomości | Przejdź do wydarzeń | Przejdź do instytucji | Przejdź do wyszukiwarki wydarzeń |

Miasto Stołeczne Warszawa

Dziesiątki miejsc na poranne spacery

Instytucje


Konkurs na wystawę stałą Muzeum Historii Polski rozstrzygnięty!
 Zwycięski projekt: WWAA Pracownia Projektowa Marcin Mostafa i Platige Image, wizualizacja sali Polska Średniowieczna
Zwycięski projekt: WWAA Pracownia Projektowa Marcin Mostafa i Platige Image, wizualizacja sali Polska Średniowieczna
W dniu 6 grudnia 2011 r. prof. Andrzej Rottermund – przewodniczący Sądu Konkursowego wraz z Robertem Kostro – dyrektorem Muzeum Historii Polski ogłosili wyniki międzynarodowego konkursu na koncepcję plastyczno - przestrzenną ekspozycji stałej Muzeum Historii Polski.

W Konkursie zwyciężyła praca nr 975 z pracowni:
- WWAA PRACOWNIA PROJEKTOWA MARCIN MOSTAFA
- PLATIGE IMAGE SP. Z O.O. (Polska)
nagroda: 250.000 złotych oraz zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki

II miejsce:
praca nr 531 z pracowni:
- STUDIO PROJEKTOWE PIOTR GOVENLOCK
- BULANDA, MUCHA – ARCHITEKCI SP. Z O.O. (Polska)
nagroda pieniężna w wysokości: 100.000 złotych

III miejsce:
praca nr 007 z pracowni: TEMPORA S.A. (Belgia)
nagroda pieniężna w wysokości: 50.000 złotych

I nagroda
Werdykt Sądu Konkursowego - uzasadnienie

Wybraną pracę cechuje oryginalność interpretacji założeń programowych ekspozycji. Funkcjonalność wystawy została przy tym w ciekawy sposób połączona z walorami plastycznymi.

Poszczególne kolejno prezentowane, epoki historyczne zostały przedstawione w wyodrębnionych, ale nie odseparowanych przestrzeniach – każda z nich cechuje się własnym charakterem, unikając monotonii. Na pochwałę w szczególności zasługuje panoramiczna przestrzeń „wolne elekcje” tworząca ramy dla teatru wyobraźni. Wystawa operuje światłem rozbudzając emocje i tworząc nastrój, nie przytłacza przy tym widza nadmiarem detali w kompozycji przestrzeni.

Kompozycja przestrzeni wystawowej wywołuje liczne skojarzenia i emocje. Na uwagę zasługuje również czytelna idea ukształtowania szybkiej ścieżki zwiedzania w oparciu o tzw. gniazda. Posadzka ekspozycji w sposób symboliczny integruje przy tym całość koncepcji Muzeum, dając poczucie ciągłości opowieści historycznej.

Przestrzeń wystawy jest elastyczna, stale może być dostosowywana do aktualnego stanu zbiorów – poszczególne elementy przestrzeni wystawienniczej mogą podlegać wymianie i rearanżacji.

Formy architektoniczne, które organizują przestrzeń ekspozycji są zrozumiałe i czytelne dla wszystkich gości Muzeum – o różnym poziomie przygotowania.

Wrażenie niedoskonałości pozostawia koncepcja ogrodu podsumowująca całość wystawy, w szczególności widoczny jest brak jasnego i nowatorskiego pomysłu na symboliczne zamknięcie muzealnej narracji.

więcej na stronie konkursu